Tuesday 28 April 2015

Cara Mudah untuk Mempunyai paha Indah

Cara Mudah untuk Mempunyai paha Indah

Bentuk paha yang indah adalah idaman setiap wanita untuk penampilan yang menawan.
Jika anda merasa tidak bahagia dengan bentuk paha anda yang sekarang, ada beberapa cara semulajadi yang boleh anda lakukan untuk fokus dalam menghilangkan lemak di sekitar paha anda kerana paha yang langsing tidak hanya terlihat indah tetapi juga untuk menyihatkan kaki anda!
Langsung saja, berikut cara menghilangkan lemak di paha:

Gunakan Tangga
Elakkan penggunaan eskalator dan lif dan gunakan tangga sebagai penggantinya. Hal ini akan meningkatkan metabolisme tubuh dan otot-otot paha anda akan bekerja. Ini adalah tips mudah kerana tidak memerlukan anda pergi keluar secara khusus untuk bersenam.

Jogging
Jogging adalah salah satu bahagian dari lathian kardio yang dapat membakar lemak dengan baik. Jogging secara teratur dapat membakar lemak dan kalori dan juga bermanfaat bagi kesihatan tubuh anda. Bila anda melakukan jogging pada lintasan yang menanjak, kekuatan kaki anda juga akan terlatih. Namun, jogging mungkin akhirnya menyakiti lutut dan pergelangan kaki jadi pastikan anda mempunyai kasut yang baik.

Berlari
Berlari adalah kegiatan yang disyorkan bagi anda yang ingin menghilangkan lemak khususnya di bahagian paha. Perbezaannya dengan jogging adalah, berlari dilakukan dengan cepat kerana kelajuan berlari adalah di atas 6 batu / jam sedangkan jogging di bawah 6mil / jam. Dengan berlari, kelajuan denyut jantung anda akan meningkat dimana hal tesebut merupakan aktiviti aerobik yang baik. Berlari juga meningkatkan prestasi metabolisme dalam tubuh.

Berbasikal
Berbasikal adalah bentuk sukan lain yang berkesan untuk kaki anda terutama bahagian paha bila dilakukan secara rutin. Selain menjimatkan perbelanjaan dalam pengangkutan dan menjaga alam sekitar, berbasikal dapat membina stamina dan daya tahan tubuh.

Lompat Tali
Lompat tali adalah cara yang berkesan untuk menurunkan berat badan kerana lemak dalam tubuh boleh terbakar secara menyeluruh termasuk pada bahagian paha. Tidak perlu dilakukan dalam masa yang lama, asalkan secara rutin dan konsisten, lompat tali ini akan membuat paha anda menjadi lebih kencang.

Motivasi
Sebuah gambar tentang idola wanita anda yang mempunyai kaki yang indah tentu akan berguna sebagai motivasi untuk anda. Pasang gambar tersebut di tempat yang sering anda lihat atau boleh juga untuk dijadikan kertas dinding alat anda agar anda lebih bermotivasi untuk mempunyai bentuk paha yang indah.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive